عرضه «صدایی که از اعماق وجودم می‌آمد» در کتابفروشی‌ها | قصه زن فرانسوی که شیعه شد زیاد بغل کردن نوزاد خوب است یا بد؟ ویدئو | روایتی دخترانه از زیارت امام رضا (ع) نجوا‌های دختران مشهدی با امام رضا(ع) ۶ مدال ایرانی بانوان در پایان روز سوم دوومیدانی غرب آسیا کسب شد صرف هزینه میلیاردی بانوان پولدار برای مادرشدن بدون بارداری! زنان، درگیر دوگانه اشتغال و مادری آیت‌الله رئیسی به ارتقای جایگاه زنان و ضرورت میدان‌دادن به آنان معتقد بود مادر مشهدی در هفته سی و سوم بارداری صاحب ۴ فرزند دختر شد حرم نوشت‌های یک خادمه | عزت نفس گمشده مادر نقد و بررسی فیلم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» از نگاه دختران دهه هشتادی با حضور کارگردان دیدار دختران رسانه‌ای «شهربانو» با مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا انتقاد خزعلی از کمبود اساتید متخصص در حوزه مطالعات زنان انسیه شاه‌حسینی: حقوق زنان هنرمند برای آیت‌الله رئیسی مهم بود اینستاگرام روی موج بی‌اخلاقی افزایش تعداد فروشندگان ترمز بازار مسکن را کشید (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) خبرنگاران زن فلسطینی قربانیان ترورهای هدفمند اسرائیل بی‌بی منجمه؛ بانوی نامدار ایرانی در عرصه ستاره‌شناسی زنان می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند؟ بیشتر کشته‌شدگان حمله به اردوگاه رفح زنان و کودکان بودند
سرخط خبرها
سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید

سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید

  • کد خبر: ۲۲۵۶۰۴
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
برخی از تبلیغات پا را فراتر گذاشتند و به بهانه تبلیغ پوشک و لباس برای کودکان آنها را به صورت عریان و یا نیمه عریان نشان می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، تبلیغات یکی از بهترین روش‌ها برای فروش محصولات است. اما این تبلیغ یک خوراک است که علاوه بر فروش محصول، بر روی سبک زندگی، نوع نگاه و ذائقه مخاطب اثر می‌گذارد. به همین دلیل توجه به محتوا و المان‌های موجود در تبلیغات بسیار اهمیت دارد و نباید در این تبلیغات از بچه‌ها به راحتی و بدون توجه به تبعات تربیتی که بر کودکان اثر می‌گذارد از آنها استفاده کرد.

در بین تماشای یک برنامه تلویزیونی صدای تلویزیون زیاد می‌شود و تبلیغات بین برنامه آغاز می‌شود که صدای آن از صدای فیلم و سریال‌های تلویزیونی بیشتر است و آگهی آغاز می‌شود که چند کودک ۲ تا ۳ سال با یک پیراهن و یک پوشک در کارخانه‌ای مشغول به کار هستند و در تبلیغ پوشک بچه شرکت می‌کنند. گذشته از این، با یک جستجوی ساده در فضای مجازی هم می‌توان تبلیغاتی را دید که یک کودک ۲ یا ۳ ساله با بدن لخت که فقط یک پوشک دارد با مادرش بازی می‌کند.

کودک در این تبلیغات هدف اصلی نیست بلکه وسیله جذب مشتری بیشتر است، چراکه مخاطبان این ویدیو‌های تبلیغاتی بخاطر جذابیت کودک جذب محتوای آن می‌شوند و سرمایه‌گذار را به هدف خود که فروش بیشتر محصولات است نزدیک می‌کنند. به همین دلیل به ظاهر و پوششی که کودک در این تبلیغات دارد و تاثیر روانی و تربیتی که این تبلیغات در آینده بر او خواهد گذاشت، توجه نمی‌شود و در واقع این سرمایه‌گذاران تربیت و آینده کودک را فدای سود اقتصادی شان می‌کنند.

برخی از این تبلیغات پا را فراتر گذاشتند و به بهانه تبلیغ پوشک و لباس برای کودکان آنها را به صورت عریان و یا نیمه عریان نشان می‌دهند؛ کودکان در ابن تبلیغات دسته جمعی هستند و بدن لخت یکدیگر را می‌بینند و یا خودشان روبه روی آینه بدن خودشان را به صورت عریان مشاهده می‌کنند.

براساس اصل ۷۷ قانون تبلیغات کشور، در تبلیغات تلویزیونی نباید کودکان عریان یا نیمه عریان نشان داده شوند. با توجه به این قانون همچنان برخی از سازنده‌های تبلیغات به این موضوع توجه نمی‌کنند و از کودکان به عنوان ابزاری برای دیده شدن و افزایش فروش استفاده می‌کنند.

روانشناسان تربیتی کودک معتقدند سنین ۳ تا ۴ سالگی، سن بیداری جنسی کودکان است و در ۵ تا ۷ سالگی کودکان، وقتی آنها با بدن برهنه مواجه می‌شوند، کنجکاو می‌شوند که بدن آنها چه ویژگی‌هایی دارد و همین موضوع ممکن است نگران کننده باشد.

کارشناسان معتقدند که اگر پوشش مناسب جلوی کودک رعایت نشود و کودکان به راحتی بتوانند بدن برهنه یکدیگر را ببینند و لمس کنند، منجر به بلوغ زودرس آنها می‌شود که عواقب خطرناکی برای افراد در کودکی و بزرگسالی خواهد داشت.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.